غذاهای فراوری شده چیست و مضرات مصرف این گونه غذاها

غذاهای فراوری شده چیست و مضرات مصرف این گونه غذاها

غذاهای فراوری شده ,غذاهای فراوری شده چیست ,مضرات غذاهای فراوری شده

شما را دچار احتباس آب می کنند نمک نمکدان، تنها منبع سدیم در رژیم غذایی شما نیست . غذاهای فراوری شده مانند کالباس، سوپ های کنسروی، غذاهای منجمد، وعده های غذایی بسته بندی شده، مخلوط برنج طعم دار، چیپس، سس سویا، سس ورستر شایر، سس سالاد، خیار شور، فست فود و غذاهای چینی نیز سرشار از سدیم هستند . این فقط نمک نیست که در محتوای سدیم غذاهای فراوری شده نقش دارد بلکه سایر مواد تشکیل دهنده مانند مونو سدیم گلوتامات یا MSG، جوش شیرین، نیتریت سدیم، ساخارین سدیم و بنزوات سدیم نیز در این امر دخالت دارند . به عنوان مثال، یک وعده یک فنجان از ماکارونی یخ زده و پنیر می‌تواند به اندازه ۱۱۰۰ میلی گرم سدیم داشته باشد.

غذاهای رژیمی خوشمزه,غذاهای رژیمی برای کبد چرب,غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

غذاهای فراوری شده ,غذاهای فراوری شده چیست ,مضرات غذاهای فراوری شده

مقدار سدیم موجود در یک برش پیتزای منجمد از ۵۳۰ تا ۱۰۹۰ میلی گرم متغیر است . حذف غذاهای فراوری شده از رژیم غذایی تان، مصرف سدیم روزانه شما را کاهش می دهد که ممکن است به کاهش مقدار آبی که بدنتان نگه می دارد، کمک کند . به جای تمام این غذاهای فراوری شده ، غذایتان را خودتان درست کنید. برای گوشت ساندویچ تان، یک بوقلمون تازه کباب کنید، سپس از استخوان های بوقلمون برای درست کردن استاک خودتان برای سوپ استفاده نمایید. در هنگام پختن برنج از آبگوشت به عنوان مایع استفاده کنید . به جای چیپس از میوه ها و سبزیجات تازه به عنوان میان وعده استفاده کنید . هنگامی که بیرون غذا می خورید، بخواهید که غذایتان بدون نمک آماده شود یا غذاهایی سفارش دهید که به طور طبیعی کم سدیم هستند مانند سالاد و بجای سس های معمول سالاد از سرکه و روغن زیتون استفاده کنید .

غذاهای رژیمی خوشمزه,غذاهای رژیمی برای کبد چرب,غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

غذاهای فراوری شده چیست و مضرات مصرف این گونه غذاها

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.